خرید فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز
تقویتکنندههای پیشنهاد در واقعا وسائل هایی هستند که میزان اثرگذاری پیشنهاد تان را بیشتر شدن میدهد-که بعضی وقتها این ارتقا بسیار زیاد شدید است.
بسیاری از شعارهای اصلی تاثیرگذار فوقالعاده، تقویتکنندههایی را در متن بکار بردهاند. اگر از این تقویت کنندهها به شکلی باورپذیر و اصولی استفاده شود، میتوانند اثر قابلتوجه ملموسی از برجای گذارند.
بهیاد داشته باشید که نمی بایست عجله بهخرج دهید. وقتی در حال ایجاد پیشنهاد ردنشدنیتان هستید. نخست، کارتان را با پیشنهاد دارای بازگشت سرمایهگذاری بالا شروع کنید و سبعد از این گامها استفاده بکنید تا استحکام بیشتری به آن ببخشید.
ضرورت (ساختگی و راستین)
یک توصیه الهامبخش، بهنوعی حس ضرورت یا لحظه ای و فوری ت را در ذهن مشتریها تداعی میکند. اگر مشتری مورد نظرتان از این مسئله در هراس باشد ممکن است در صورت مسامحه کردن توصیه شما را از دست بدهد، تمایل به امروز و فردا کردن و بهتعویق انداختن خرید جهت مدتهای زیاد ، در وی از بین میرود.
این حس ضرورت و فوری ت میتواند واقعی و راستین، یا حتی ساختگی باشد. به هر شکل باعث بهحرکت درآوردن مشتریتان شده بر میزان اثرگذاری پیشنهاد تان بیافزاید. جهت مثال بگویید، این پیشنهاد تنها تا ۴۸ ساعت اعتبار دارد. اما این مسئله به این معنا نیست که من نمیتوانم چنین پیشنهاد ی را بعد از آن هم ارائه دهم، بلکه علت آناست که تمایل دارم فقط با افراد قاطع و مصمم کار کنم.»
بایستی به هر شکل ممکن به این تعهدتان پایبند بمانید، چراکه درغیر این صورت اعتبارتان زیر سؤال خواهد رفت بار بعدی که این حربه را در مورد یک مشتری دیگر بکار بگیرید، او آنرا جدی نخواهد گرفت.
ارزش افزوده
سعی بکنید میزان ی ارزش افزوده غیرمنتظره به پیشنهاد تان اضافه بکنید تا میزان پایداری مشتریتان، کمتر و کمتر شود. این مسئله را میتوانید در بخش فرایند نهایی کردن بگنجانید. سعی بکنید یک انعام اضافی به این معلت ه اضافه بکنید تا آنرا شیرینتر بکنید . تنها می بایست سعی بکنید آن چیز دارای اهمیت واقعی باشد. قانون طلایی نمونههای رایگان این است: هرگز چیزی را که نمیتوانید بفروشید، به عنوان هدیه در اختیار فردی قرار ندهید.
ریسک زدایی
مهمترین مانعی که در سر راه فروش قرار گرفته است، استرس خریداران از ریسک کردن است. حداقل کاری که میتوانید انجام دهید این است که همواره تضمین بکنید که در صورت نیتی مشتری، حاضر هستید پول او را پس بدهید.
برای مثال، پیتزا دومینوز تمام ریسکها را در همان ابتدای امر از بین میبرد. آنها میگویند اگر پیتزای ما دیر به دستتان رسید، ضروری نیست پولی جهت ش پرداخت بکنید .
واقعا متعجب میشوم زمان ی میبینم چه تعداد زیادی از کسبوکارها اینکار را انجام نمیدهند، چون از این مسئله بیم دارند که مردم از این پیشنهاد سوء استفاده کنند. چنانچه تا بهحال پس دادن پول را ضمانت نمیکردید، فکر میکنم بعد از مطالعه حقایق زیر، قطعا اینکار را خواهید کرد:
اکثرا مردم حتی چنانچه ناراضی هم باشند، برای پس گرفتن پولشان مراجعه نخواهند کرد.
پولهایی که پس میدهید اکثرا ٌ زیاد کمتر از میزان سودی است که از طریق ارتقا فروش ناشی از بهکار گرفتن اینروش جهت حذف ریسک به دست میآورید.
در ایالات متحده قانون شما را موظف میکند که در صورت عدم رضایت مشتری، ظرف مدت ۳۰ روز اولیه پساز فروش، پول او را پس بدهید. بسیاری از کشورهای دیگر چنین قوانینی دارند.
اگر از پیشنهاد ردنشدنی استفاده میکنید، به طور طبیعی افراد خیلی کمی ممکن است بخواهند پولشان را پس بگیرند، چون کاملا از چیزی که به آنها فروختهاید احساس رضایت دارند.
در مورد ایدههایی که میتوانید از آنها جهت رفع ریسک استفاده بکنید از قدرت تخیل خود بهره بگیرید. چنانچه بتوانید ترس مشتریها از انجام معلت ه کردن با خودتان را از بین ببرید، خواهید توانست جریان همیشگی ی از معلت ات نو مکرر را جهت خودتان به وجود آورید.
کمیابی
مردم عاشق خریدن چیزهایی هستند که افراد کمی آنها را در اختیار دارند. از حس از دست دادن ضرر کردن نیز، ترس و نگرانی زیادی دارند. چنانچه مشتریهای اقطعا لیتان حس کنند در صورتی که همین الان دست به عمل نزنند، این فرصت را ازدست خواهند داد، به شکل فعالتری وارد عمل میشوند. خریداران اگر بدانند از یک کالا تنها ۱۰۰ عدد تولید شده و دیگر از آن محصول ویِژگزینشه تولید نخواهد شد، سریعتر راضی شده و دستهچک خود را بیرون میآورند، تا آنکه بدانند از محصول موردنظر تعداد نامحدودی وجود دارد بعدها هم ساخته خواهد شد. اگر چیزی که شما توصیه میدهید به تعداد محدود یا در زمان محدودی ارائه شود، مشتریها حس میکنند می بایست از این موقعیت مصرف کنند تا بعدها پشیمان نشوند. اما که مصرف ار این تکنیک در مورد هر محصولی جواب نمیدهد.
سهولت
چنانچه معلت ه کردن و انجام کسبوکار با شما دشوار باشد، چرا مردم می بایست بخواهند که مشتری شما باشند؟ سفارش دادن به شما بایستی بسیار زیاد آسان باشد. مشتریتان هیچگاه نباید بگوید، وای، عجب محصول جالبی! ولی چگونه میتوانم آنرا سفارش دهم؟»
توصیه : خودتان بهعنوان مشتری یکبار کل فرایند فروش خودتان را طی بکنید . صادقانه از خودتان بپرسید: اگر بهجای مشتری بودید، چه احساس ی داشتید، حداکثر سهولت را در این فرایند ایجاد کرده اید؟
فروشندگان اتومبیل باهوش در همان زمان که مشغول حرف کردن با شما هستند ، برگه درخواست خرید را برای تان تکمیل میکنند. این یکی از کارهایی است که شما دیگر مجبور نیستید خودتان انجام دهید درنتیجه به خرید نزدیکتر میشوید. هرچیزی که گامهای غیرضروری یا آشفتگی بیشتری به فرایند فروش اضافه میکند، اثری بد برروی فروش دارد.
ترفندهای قیمتگذاری
روانشناسی قیمتگذاری و تصمیمگیری برای خرید، خیلی جالب است.
قانون ۷ها ۹ها
پایین آوردن قیمت همواره به فروش بیشتر منتهی نمیشود. ولی در بعضی موارد ، ختم کردن رقم قیمت محصول به ۷ یا ۹ میتواند فروش را بالا ببرد. داشتن ترکیب جالبی از اعداد میتواند تاثیر شگرفی بر کسبوکارتان داشته باشد.
یک بار آزمایش ی انجام دآدم و در آن قیمتهای زیر را جهت خرید اینترنتی نرمافزار ارائه نمودم:
۹۷ دلار،۹۹ دلار و ۹۵ دلار» قیمت ۹۷ دلاری توانست بیشاز دومساوی از قیمت ۹۹ دلاری بیش از پنج مساوی قیمت ۹۵ دلاری بفروشد. بله قیمت بالاتر که بیش از پنج مساوی محبوبتر از قیمت ارزانتر است.
قانون ۷ها و۹ها بوسیله بسیاری از بازاریابها پذیرفته شده است.
ارتقا قیمت یعنی افزایش ارزش محصول
بعضی قیمت بالاتر باعث میشود مشتریها ارزش زیادتری را برای محصول قائل شوند.
مقایسه
یکی از ترفندهای بازاریابی مستقیم این است که قیمت محصولتان را با محصول گران قیمتتر یا ارزشمند واقعی محصول خودتان مقایسه بکنید تا قیمت آن کمتر بهنظر برسد.
آژانسهای املاک وقتی میخواهند موارد ی را به شما معرفی کنند، ابتدا از موردهای گران قیمتتر شروع میکنند. چرا؟ این فروشندگان باهوش میدانند که اگر اول موارد گرانتر را مشاهده بکنید ، اقطعا ل دارد در نهایت خریدی را انجام دهید که قیمتش بیشتر از رقمی است که در ابتدا و به اختیار خودتان اعلام کرده اید.
تصور بکنید که مشغول تماشای فراریهای ۰۰۰/۲۰۰ دلاری هستید. در این صورت پورشه ۰۰۰/۶۰ دلاری دیگر چندان گران بهنظر نمیرسد.
تخفیف کوپنهای تخفیف
این تاکتیک در واقع روشهای دیگری برای مقایسه کردن هستند .
چنانچه قیمت یک محصول ۱۰۰ دلار باشد، از دریافت یک تخفیف ۲۰ دلاری خیلی شادمان خواهید شد.
قیمت این محصول میتوانست از ابتدا ۸۰ دلار باشد، اما وقتی ۲۰ دلار تخفیف میگیریم، برداشت ذهنی بهتری داریم.
منحصربهفرد بودن- حقیقی یا ساختگی
اگر مشتریتان این باور را داشته باشد که محصولی که به آن نیاز دارد را تنها از طریق شما میتواند بدست آورد، فروشتان تضمین شده خواهد بود. آنها این محصول را میخواهند و شما تنها کسی هستید که آن را دارید. قطعا لازم نیست محصولتان منحصربه شخص باشد. بلکه مسئله مهم این است که این محصول را مشتریها منحصربه شخص تلقی کنند. زیاد ی از کسبوکارها این غلط را مرتکب میشوند که تصور میکنند تمام مردم رقبای آنها را میشناسند. حقیقت این است که عامه مردم به اقطعا ل خیلی چنین اطلاعاتی ندارند.
ارزش و اهمیت نام تجاری
چنانچه محصولتان در صنعتی که در آن قرار دارید، بهترین قلمداد شود، اثرگذاری کار های بازاریابیتان بهطور قطع ارتقا مییابد. این مسئله در واقع قدرت نام تجاریتان را نشان میدهد. اگر بدانیم لبـاس متعلق به برند معروف است با اشتیاق زیادتری به آن نگاه خواهیم کرد، ولی اگر یک برند دیگر ی را تولید نماید که جهت مان جذاب باشد و بیشتر بهنظر بیاید، باز هم به اقطعا ل قوی لبـاس ی از آن برند مشهور را ترجیح خواهیم داد. علت اصلی این مسئله، برداشت ذهنی ما نسبت به دو نام تجاری است.
تسلط در مکالمه زبان انگلیسی برای سنین گوناگون متفاوت می باشد
بکنید ,قیمت ,محصول ,پیشنهاد ,ی ,جهت ,است که ,از این ,را در ,که در ,این مسئله ,میزان اثرگذاری پیشنهاد
درباره این سایت